Sponsor może liczyć na podatkowe preferencje
Firma finansująca imprezy sportowe odliczy VAT z faktur wystawionych przez sponsorowany podmiot oraz koszty uzyskania przychodu.
Fiskus zgadza się na odliczenie wydatków na sponsoring. Uznaje go za działalność reklamową, która daje preferencje zarówno w podatku dochodowym, jak i w VAT. Przykładem może być interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 28 lipca 2021 r. (0111-KDIB1-1.4010.181.
2021.4.BS). Pozytywną odpowiedź fiskusa otrzymała spółka, która jest czołowym producentem maszyn dla wielu branż, a w 2020 r. zawarła umowę sponsoringu z podmiotem zajmującym się profesjonalną reklamą i obsługą zawodników podczas zawodów kartingowych w kraju i za granicą. Sponsorowany jest promotorem największej serii kartingowej w Polsce.
Reklama podczas imprez
Zgodnie z umową, sponsorowany zobowiązał się do działań reklamowych i promocyjnych na rzecz spółki podczas wszystkich organizowanych przez niego imprez. Będzie to np. przekazanie sponsorowi określonej liczby bezpłatnych honorowych kart wstępu; zamieszczenie oznaczeń firmowych (m.in. logo) w określonych w umowie miejscach; eksponowanie w trakcie imprez tablic reklamowych lub transparentów z logo sponsora.
Zawarcie umowy ma wpłynąć na potencjalny wzrost przychodów spółki. Wydatki na promocję mają przyczyniać się m.in. do rozpowszechniania informacji na temat spółki oraz świadczonych przez nią usług, a także promowania marki. Z kolei...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta